Istoricul 2V

Continuare de pe pagina 1.

După apariția numărului doi al ziarului „Nord” – care a reprezentat, considerăm noi, un salt autentic față de exercițiul precedent –, asociația se implică în diverse acțiuni oficiale, colaborând cu o serie de instituții și ONG-uri de la nivelul comunității locale. Ne gândim, de pildă, la Ziua Tineretului, eveniment pregătit de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Maramureș (DJST), în parteneriat cu 15 organizații.

Până în acel moment, publicul-țintă al 2V l-au constituit studenții, aspect care s-a reflectat constant în activitățile noastre. Spre primăvara lui 2011, am scos din ascundere o idee mai veche, dinainte de nașterea asociației, dar care păruse ispititoare la acea vreme. Era vorba despre un fel de carnaval, ceva care să amuze populația tânără a orașului și, în același timp, să presupună costuri extrem de reduse. Așa am luat decizia de a organiza un festival pentru copii, căruia ulterior i-am dat denumirea de „KidsFest”.

KidsFest Baia Mare

Conceperea și derularea propriu-zisă ale festivalului au însemnat un efort imens din partea noastră, mai ceva decât pentru editarea ziarului „Nord” (care, vă asigurăm, era „puricat” până la ultimul detaliu pentru a ieși perfect). În final, am reușit să atragem peste 30 de parteneri, să elaborăm un program de activități complex, care să dureze o zi întreagă și – datorită unei mediatizări pe măsură –, să generăm un trafic estimat de 2.000 de persoane. Un eveniment de o asemenea amploare, care să reunească atâtea ONG-uri și instituții locale (toate oferindu-și resursele umane și de timp în mod gratuit), nu a mai fost organizat în Baia Mare. Am sărbătorit, așadar, un 1 Iunie cum nu s-a mai văzut în urbea de pe malul Săsarului…

În tot acest timp, 2V aștepta confirmări de la finanțatori pentru o acțiune care avea să fie cel mai complex, dar și cel mai reușit (până la data respectivă) proiect al organizației. Bineînțeles, este vorba despre „Baia Mare – Dincolo de obiectiv!”. Obișnuiți deja cu munca în condiții de stres, această activitate ne-a pus la treabă resursele (umane, materiale, financiare ș.a.m.d.) pe întreaga durată a verii, până la începutul toamnei. Cu siguranță, au existat și câteva momente dificile, însă am izbutit să trecem peste toate… Și nu oricum, ci cu nota 10 (așa ne lăudăm noi…).

„Baia Mare – Dincolo de obiectiv!” a fost primul proiect marca 2V cu finanțare nerambursabilă. Cu atât mai mult cu cât ea a fost acordată de două instituții de stat (Primăria Municipiului Baia Mare și DJST Maramureș), precum și de un club privat, Clubul Rotary 2005. Și de data aceasta, mediatizarea activităților a fost la înălțime, datorită presei băimărene, regionale și naționale care a fost foarte receptivă la proiectul conceput de noi. Spre surprinderea noastră, la vernisajul expoziției sala s-a dovedit neîncăpătoare, deși ne aflam în plină vară și multă lume era în vacanță… Am considerat acest impact asupra publicului drept o încurajare pentru activitățile ce vor urma.

Odată distribuite albumele și calendarele cuprinzând imagini din orașul Baia Mare (văzut de tinerii fotografi implicați în proiect), Asociația „Voluntari pentru Viitor” își încheiase – am putea spune – activitatea propusă pentru anul 2011. Până la sfârșitul anului au mai fost însă și alte colaborări cu organizații locale, participări la evenimente, la târguri de voluntariat. Majoritatea se găsesc înfățișate în detaliu pe blogul sau pe pagina de Facebook a organizației.

După cum se observă, publicul-țintă a sporit în timp, iar activitățile purtând marca 2V s-au centrat tot mai mult pe voluntariat și pe nevoile comunității locale.

Ultima actualizare: ianuarie 2012

Pages: 1 2